// //]]>
Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022
logo
Φορολογική Βιβλιοθήκη

Επίκαιρα Θέματα

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πώς θα λειτουργεί
Οι πέντε αλλαγές για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας και το Ψηφιακό Ωράριο

23 Νοε 2022 - 16:07

Picture 0 for Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πώς θα λειτουργεί
Το μεγάλο βάρος  για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας και το Ψηφιακό Ωράριο καλείται να σηκώσει το σύνολο των επιχειρήσεων. Η διαδικασία θα περνά σε μεγάλο βαθμό μέσα από την ενημέρωση των λογιστηρίων των μεγάλων εταιριών και των ιδιωτών λογιστών/φοροτεχνικών.
 
Σύμφωνα με τον σύμβουλο εργασιακών Θεμάτων και Εμπορικό Διευθυντή του Ομίλου Epsilon Net Βασίλη Πρασσά, που ήταν ο κύριος εισηγητής πρόσφατης Ημερίδας, οι αλλαγές μεταξύ του παλαιού και νέου καθεστώτος είναι κωδικοποιημένες ως εξής:
 
1.Ψηφιακό ωράριο: Η καταγραφή του ωραρίου θα γίνεται σε πλήρως ψηφιακή μορφή και αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων κάτι που υποχρεώνει τον λογιστή σε εκ του μηδενός διαμόρφωση του ψηφιακού ωραρίου.
 
2. Ψηφιακή Κάρτα: Κάθε είσοδος και έξοδος του εργαζόμενου από την εργασία θα καταγράφεται με ψηφιακό τρόπο ενώ θα υπάρχει άμεση σύνδεση, έλεγχος και κριτήρια διασταύρωσης δηλωθέντων με πραγματοποιηθείσες ώρες εργασίας. Κάθε είδους απόκλιση (μικρή η μεγάλη) από το δηλωθέν ωράριο θα πρέπει να ελέγχεται και να τεκμηριώνεται.
 
3.‘Αδειες – απουσίες: Ο εργοδότης θα υποχρεούται σε ακριβή καταγραφή κάθε είδους άδειας – ασθένειας – απουσίας η οποία θα πρέπει να υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον λογιστή εντός του 1ου 10ημέρου του επόμενου μήνα.
 
4.Υπερεργασία – Υπερωρία: Η υπερεργασία και η υπερωρία θα καταγράφονται βάσει «χτυπημάτων» ενώ η μη ύπαρξη χτυπήματος κατά τον έλεγχο θα επιφέρει κυρώσεις.
 
5.Υπολογισμός Μισθοδοσίας: O υπολογισμός μισθοδοσίας θα πρέπει να συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα σημάνσεων/χτυπημάτων κάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τον χρόνο ελέγχου των δεδομένων.
 
Ο κ. Πρασσάς ανέφερε: «Λόγω της μεγάλης αύξησης στον όγκο εργασίας των λογιστικών γραφείων τα τελευταία χρόνια, ένεκα των συνεχών αλλαγών στη νομοθεσία από το ψηφιακό μετασχηματισμό της εργατικής και φορολογικής διοίκησης, είναι λογικό επιχειρήσεις και λογιστές να δείχνουν προτίμηση σε καινοτόμες «έξυπνες» λύσεις που με ταχύτητα και ασφάλεια να διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του νέου πλαισίου για το Ψηφιακό Ωράριο και τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.
 
Newsletter
Newsletter
   
Έκδοση για Ε9 - Για παραγγελίες πατήστε εδώ
Β.Καράογλου Α.Ε.
Ισολογισμός
Φορολογικά Εργαλεία
Ημερολόγιο
facebook logo
twitter logo
iphone app