Η ΑΑΔΕ ενισχύει τη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, ενεργοποιώντας το ψηφιακό πελατολόγιο σε διάφορους κλάδους επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Αυτό το νέο εργαλείο θα επιτρέπει στο φορολογικό σύστημα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα των πελατών, διασταυρώνοντας τα δεδομένα με τις αποδείξεις που καταχωρούνται στα MyDATA, εντοπίζοντας τυχόν απόκρυψη εσόδων.
Αρχικά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΑΑΔΕ, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε κλάδους όπως συνεργεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, πάρκινγκ και πλυντήρια οχημάτων. Στη συνέχεια, μέσα στο καλοκαίρι, η εφαρμογή του θα επεκταθεί σε χώρους δεξιώσεων και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως εταιρικά πάρτι και βαφτίσεις. Σταδιακά, μέχρι το τέλος του έτους, το σύστημα θα περιλαμβάνει και άλλους τομείς.
Με το νέο σύστημα, κάθε φορά που ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης, ο επαγγελματίας θα σκανάρει την πινακίδα του οχήματος με το κινητό του τηλέφωνο. Αυτόματα, ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο μέσω της εφαρμογής MyDATAapp. Κατά την έξοδο του οχήματος, ο επαγγελματίας θα σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που έχει εκδοθεί και το πελατολόγιο θα ενημερώνεται αναλόγως. Έτσι, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται και η συναλλαγή θα θεωρείται κλειστή.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί μια σύγχρονη εκδοχή του παραδοσιακού βιβλίου πελατών, το οποίο τηρούσαν στο παρελθόν πολλές επαγγελματικές ομάδες. Η διαχείριση αυτών των βιβλίων απαιτούσε υποχρεωτική επίσκεψη ελεγκτών στις επιχειρήσεις και συνεχείς επαληθεύσεις για τον εντοπισμό φοροδιαφυγής.
Από την άλλη, το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους, διευκολύνοντας τη συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις. Μέσω προηγμένων λειτουργιών, όπως η καταχώριση νέων πελατών, η ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, η ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων και η συσχέτιση εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά, το σύστημα καθιστά τη διαδικασία πιο απλή και αποτελεσματική. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το ψηφιακό πελατολόγιο θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν καλύτερα τις συναλλαγές τους και να μειώσουν τις πιθανότητες λαθών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα.